ولادت حضرت علی (ع) در کعبه، از مسلمات تاریخی است و بتها از قداست کعبه نکاستند

متن و پاسخ شایعه

متن شایعه

"شیعیان یکی از معجزاتالله را (( تولد علی در کعبه )) میدانند! و به آن تا سرحد عرق ملی افتخار میکنند!
اما آیا این متعصبان خشک مغز فقط برای چند لحظه واقعا روی آن فکر کرده اند !؟
که چگونه سنگ های کعبه شکافته شد و فاطمه بنت اسد در کعبه علی را به دنیا آورد !؟

اما بحث اصلی ؛
تاریخ تولد محمد : روز جمعه ۱۷ربیع الاول سال عام الفیل و مقارن با سال ۵۶۷میلادی است .
تاریخ تولد علی : روز جمعه ۱۳رجب در سال عام الفیل و در حدود سال ۵۹۹میلادی . ۳۰سال بعد از تولد محمد
یعنی اختلاف سنی محمد و علی ۳۰سال بود و علی دقیقا زمانی که محمد در ۴۰سالگی ادعای رسالت کرد ۱۰ساله بود .
و این بدان معناست که علی ۱۰سال قبل از اسلام متولد شده بود .

حال سوال اساسی اینجاست که مگر کعبه قبل از رسالت محمد پر از بت و شرک و کفر و فسق و فجور نبوده !؟ مگر کعبه محل مهم و معروف بت پرستی اعراب نبوده است !

پس فاطمه بنت اسد مادر شیر خدا چرا باید اینقدر کعبه پر از بت و کفر و شرک برایش مقدس و عزیز باشد که که به هنگام زایمان وارد کعبه میشود آن هم به لطف الله ، و علی را در میان بت های معروف عرب و در کنار لات و عزی و منات و هبل و ۳۶۰بت دیگر به دنیا می آورد !؟

آیا ابوطالب و فاطمه بنت اسد بت پرست بوده اند و یا این که این واقعه مضحک دروغ است !؟"

پاسخ شایعه

1. ولادت امیرالمومنین علی (ع) در خانه خدا جزء ‌مسلمات تاریخ است که حتی در منابع معتبر اهل سنّت فراوان نقل شده است .

2. بزرگان اهل سنّت و شیعه ، متفقا تولد حضرت علی (ع) در کعبه را بزرگداشت و اکرامی نسبت به مقام شامخ و با عظمت ایشان از جانب خدای متعال دانسته اند .
(
همان منبع)

3. شكاف خانه خدا از معجزاتی است كه با وجود تلاشهای بسیار وهابیون و بازسازیهای متعدد همچنان باقی مانده است. تصاویر دراین لینک :

4. وجود مقطعی بتها در خانه کعبه نمی توانست قداست و معنویت اصیل آن را از بین ببرد.
*
 رسول خدا (ص) پیش از بعثت و پس از آن همواره بدون توجه به بتها، کعبه را طواف و کنار این خانه مقدس عبادت می فرمود.
* مکه در سال هشتم هجری فتح شد و تا این هنگام در خانه کعبه بت هم وجود داشت ؛ درحالی که کعبه از سال دوم هجری به عنوان قبله گاه مسلمانان بود . پس کعبه مقدس بوده و بت خانه تلقی نمی شده است .

5. بت ها هرگز از قداست کعبه نکاسته اند و تولد امام علی(ع) در این مکان مقدس فضیلتی بزرگ برای آن حضرت محسوب می شود ، فضیلتی که احدی در آن با حضرت شریک نگشته است.

 

 
 
 
 
محل ورود وخروج مولا علی (ع)در دیوار کعبه
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 


لینک ثابت

بازدید : 387
[ یکشنبه 20 فروردین 1396 ] [ 10:39 ] [ نویسنده : حاجی علی علیزاده ] | نظرات (0)

صد سال به این سالها عیدتان مبارک  در سال جدید گچی قالاسی روستای ارلان" target="_blank">روستای ارلان در سال جدید 96

روستای ارلان

 دید باز دید در روستای ارلان" target="_blank">روستای ارلان با شور زیادی در حال اجرا هست گوچه ها پر شده از مهر و محبت صفا و صمیمیت هر کسی دری را می زند تا یاد بودی در سال جدید باشد روستای ارلان" target="_blank">روستای ارلان و پردی در سال جدید 96

روستای ارلانروستای ارلان

روستای ارلان



لینک ثابت

بازدید : 234
[ جمعه 18 فروردین 1396 ] [ 12:10 ] [ نویسنده : حاجی علی علیزاده ] | نظرات (0)

آشنایی با قابلیت کانال (Channel)در تلگرام

تلگرام همکنون با قدرت درحال جولان دادن در بازار نرم افزارهای پیام رسان است و در هر بروزرسانی امکانات فوق العاده جدیدی را به کاربران خود اراده می کند تا همچنان با رقبای قدرش مثل واتزآپ، وایبر، لاین و… تفاوت های فاحشی داشته باشد و قدرتمند تر و جذاب تر شود. تفاوت هایی که هرچه بیشتر به محبوبیت این نرم افزار پیام رسان کمک می کنند و باعث می شوند هر روز کاربران بیشتری به آن بپیوندند بطوری که از بدو معرفی تلگرام مخاطبین آن بقدری رشد کرده اند که این روزها مرز نقل و انتقال ۱۲ میلیارد پیام را شکسته اند.

در آخرین بروزرسانی تلگرام یعنی نسخه ۳٫۲ تیم توسعه تلگرام قابلیت جدیدی به نام کانال (Channels) را جایگزین قابلیت قدیمی لیست پخش (Broadcast list) کردهاست که قابلیت های ارتقاء یافته ای نسبت به برودکست دارد. قابلیت کانال تنها تغییر نسخه ۳٫۲ نسبت به نسخه قبلی تلگرام می باشد اما یک تغییر بزرگ است که نوع ارتباطات مخاطبین تلگرام را دگرگون خواهد کرد. یک کانال در تلگرام ویژگی های زیر را دارا می باشد:

  1. مهمترین ویژگی کانال نسبت به لیست برودکست نامحدود بودن تعداد اعضاء آن می باشد در حالی که لیست پخش تنها می توانست پذیرای ۱۰۰ عضو باشد.
  2. اعضاء هر کانال قادر خواهند بود پیام های دریافتی در کانال را به دیگر مخاطبین یا گروه ها هدایت (forward) کنند.
  3. همچنین کانال شامل ویژگی تعداد مشاهده (بازدید) برای هر پیام می باشد بطوری که مدیر کانال می تواند متوجه شود که یک پیام توسط چند نفر خوانده شده است. این ویژگی حتی پیام هایی که از کانال توسط کاربران در دیگر گروه ها و چت ها فوروارد شده اند را شامل می شود و بازدیدهای آنها نیز در بازدید پیام اصلی لحاظ می شود.
  4. هر کانال دارای یک نشانی اینترنتی (URL) دائمی است و هر فردی می تواند با آن عضو کانال شود. شما می توانید این نشانی را در وب سایت یا وبلاگ خود یا هرجای ممکن منتشر کنید تا مخاطبین بیشتری برای کانال خود بدست آورید.
  5. اعضاء جدید اصلاً نگرانی در مورد مطالب پیشین کانال نخواهند داشت و می توانند تاریخچه کامل پیام های ارسال شده در کانال را مشاهده کنند حتی از روز اول ایجاد شدن کانال.
  6. هر کانال حداقل دارای یکمدیر که همان ایجاد کننده کانال است می باشد، اما مدیر می تواند افراد دیگری را نیز به جمع مدیران کانال اضافه کند.
  7. مخاطبین کانال امکان پاسخ دادن به مطالب منتشر شده در کانال و انتشار مطلب را ندارند و تنها مدیران کانال می توانند مطالب را در کانال منتشر کنند.

آموزش ساخت کانال در تلگرام

برای ساخت کانال در تلگرام آستین ها را بالا بزنید. در ادامه آموزش قدم به قدم ساخت و مدیریت کانال تلگرام را خدمت شما خواننده محترم ارائه خواهیم کرد.

مرحله اول:

در قدم اول تلگرام را اجرا کرده و از منوی اصلی گزینه New Channel را انتخاب کنید.

ساخت کانال در تلگرام مرحله یک و دوساخت کانال در تلگرام مرحله یک و دو

مرحله دوم:

در مرحله دوم در قسمت Channel Name نام و در قسمت Description توضیحاتی در مورد کانال وارد کنید و با انتخاب علامت تیک بالا سمت راست به مرحله بعد بروید.

تعیین URL و نوع کانال ایجاد شده. راست آدرس برای کانال خصوصی و چپ آدرس برای کانال عمومیتعیین URL و نوع کانال ایجاد شده.
راست آدرس برای کانال خصوصی و چپ آدرس برای کانال عمومی

مرحله سوم:

در مرحله سوم باید نوع کانال را مشخص کنید، در تلگرام امکان ساخت دو نوع کانال وجود دارد:

کانال عمومی (Public Channel): عضویت در کانال عمومی نیاز به دعوتنامه ندارد و هر فردی می تواند با داشتن آدرس URL کانال به عضویت آن در بیاید. همچنین کانال های عمومی در نتایج جستجوهای کاربران در تلگرام نمایش داده خواهند شد. اگر این نوع کانال را انتخاب کنید باید در قسمت Link حتماً یک نام منحصربفرد برای کانال انتخاب کنید. این نام آدرس کانال را کامل کرده و بعنوان شناسه یا همان ID کانال شناخته خواهد شد. به عنوان مثال آدرس کانال نوتیف عبارت “http://telegram.me/notif” می باشد.

کانال خصوصی با گزینه (Private Channel): کانال خصوصی در نتایج جستجوهای کاربران در تلگرام نمایش داده نمی شوند و برای عضویت در آن باید حتماً از لینک دعوتنامه ارائه شده در همین صفحه استفاده شود.می توانید هر وقت مایل بودید این آدرس را  باطل کنید. بعد از باطل شدن آدرس کانال خصوصی تنها راه عضو شدن در آن دعوت شدن شما توسط مدیران کانال می باشد.

اضافه کردن اعضاء اولیه به کانال تازه ایجاد شده در تلگراماضافه کردن اعضاء اولیه به کانال تازه ایجاد شده در تلگرام

مرحله چهارم:

در مرحله چهارم می توانید افرادی را که مایل هستید در کانال عضو شوند به کانال اضافه کنید.

مرحله پنجم:

در مرحله پنجم کار تمام است و کانال آماده انتشار مطالب است.


آموزش مدیریت کانال در تلگرام

خب پس از اینکه کانالی را ایجاد کردید باید بتوانید مدیریت آن را نیز بدرستی انجام دهید. در ادامه با مراحل مدیریت کانال آشنا خواهید شد:

ورود به صفحه اطلاعات و مدیریت کانال:

کانال را باز کنید و از نوار بالا بر روی نام کانال تپ کنید به همین راحتی.

بازکردن صفحه مدیریت کانال در تلگرامبازکردن صفحه مدیریت کانال در تلگرام

ویرایش اطلاعات کلی کانال:

ویرایش مشخصات کانال در تلگرامویرایش مشخصات کانال در تلگرام

در صفحه اطلاعات کانال از گزینه تنظیمات (سه نقطه بالا سمت راست صفحه) گزینه Edit را انتحاب کنید تا وارد صفحه ویرایش کانال شوید. در این صفحه می توانید طبق تصویر بالا ۵ عمل زیر را انجام دهید:

  1. تغییر نام کانال
  2. تغییر توضیحات کانال
  3. تغییر تصویر نمایه (آواتار) کانال
  4. تغییر لینک (شناسه) کانال
  5. حذف کانال

نحوه اضافه کردن عضو به کانال:

نحوه اضافه کردن عضو به کانال در تلگرامنحوه اضافه کردن عضو به کانال در تلگرام

برای اضافه کردن عضو به کانال در صفحه اطلاعات و مدیریت کانال بر روی گزینه Members تپ کرده و در صفحه بعدی گزینه Add member را انتخاب کنید و از لیست باز شده مخاطب دلخواه را برای عضو شدن در کانال انتخاب کنید. نکته مهم: فعلاً فقط ی توانید مخاطبین اصلی که شماره آنها در گوشی شما ذخیره است را به کانال اضافه کنید و نمی توانید مخاطبینی که شماره آنها در گوشی شما ذخیره نیست را به کانال اضافه کنید. البته ممکن است در بروزرسانی های آینده این محدودیت برداشته شود.

نحوه اضافه کردن مدیر به کانال:

نحوه اضافه کردن مدیر به کانال در تلگرامنحوه اضافه کردن مدیر به کانال در تلگرام

همانطور که گفته شد یک کانال می تواند چندین مدیر داشته باشد برای اضافه کردن مدیر در صفحه مدیریت و اطلاعات کانال بر روی گزینه Administrators تپ نمایید. در صفحه بعد اطلاعات مدیران فعلی و سازنده (Creator) کانال نمایش داده می شود که می توانید یک مدیر را حذف کنید. برای اضافه کردن مدیر جدید بر روی گزینه Add Administrator تپ کنید و از لیست مخاطبین باز شده مخاطب مورد نظر خود را به مدیران کانال اضافه کنید. در اینجا هم فقط می توانید مخاطبینی که شماره آنها در گوشی شما ذخیره است را به مدیران کانال اضافه کنید. تنها کاری که مدیران اضافه شده به کانال می توانند انجام دهند انتشار مطلب در آن است و کارهایی مثل اضافه کردن عضو جدید و مدیر به کانال برای آنها امکان پذیر نیست. البته ممکن است در بروزرسانی های آینده این سیاست ها از جانب تلگرام تغییر کند.


نتیجه گیری:

بزودی موج وسیعی از کانال های متفاوت با خط و مشی های خبری، طنز، آموزشی و … تلگرام را فرا خواهند گرفت. امیدوارم مردم دچار ترس بی مورد از کانال ها مثل آنچه در مورد ربات ها رخ داد نشوند و این رسانه قدرتمند بتواند مسیر رشد خود را طی کند. تلگرام با مسیری که در پیش گرفته است هر روز گام های بزرگتری برای رسیدن به قله نرم افزارهای پیام رسان بر می دارد که این خود زنگ خطر را برای دیگر رقبا روشن کرده است.

در آخر امیدوارم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

اگر در تلگرام کانال یا کانال هایی ایجاد کرده اید خواندن مطلب چگونه اعضاء کانال خود را در تلگرام افزایش دهیم؟ خالی از لطف نخواهد بود.

 



لینک ثابت

بازدید : 261
[ جمعه 18 فروردین 1396 ] [ 11:50 ] [ نویسنده : حاجی علی علیزاده ] | نظرات (0)

نمای بیرونی مسجد جامع روستای ارلان" target="_blank">روستای ارلان در روز عاشورای حسینی

عاشورای روستای ارلان

دیدار دو هیئتعکسی از حاجی علی

 عکس  شهدای روستای ارلان  در داخل  مسجد روستای ارلان

مسجد روستای ارلانشهدای ارلانمسجد روستای ارلان

احسان در مسجد روستای ارلان

عکسی از حاجی علی علیزاده

داخل مسجد روستای ارلان در شبهای محرم

روستای ارلانروستای ارلان

روستای ارلان

 

 

 

 

 

روستای ارلان" target="_blank">روستای ارلان">نمای بیرونی مسجد پائین روستای ارلان" target="_blank">روستای ارلان در زمستان سرد 95 حاجی علی

عکسهای قدیمی از اهالی روستای ارلان که بعضی از آنها به رحمت خدا رفته اند در مقابل مسجد بزرگ قدیمی

شبیه خوانی در ارلان جلو مسجد قدیمی

نمای بیرونی مسجد جامع روستای ارلان" target="_blank">روستای ارلان در بهار

عکسی از حاجی علی

نمای مسجد جامع  بیرون از روستای ارلان" target="_blank">روستای ارلان بسیار دیدنی از حسن طلعت

مسجد جامع روستای ارلان در مرگز روستا قرار دارد دو مسجد هم دارد  یکی در گوچه بالا ویکی در گوچه پایین قرار دارد آنها هم بزرگ وجا دار هستند

عکسی از حاجی علیروستای ارلان

مرده شور خانه روستای ارلان" target="_blank">روستای ارلان ومحل برپای نماز میت می باشد هرکسی کمک کرده خدا کمکش کند

عکسی از حاجی علی



لینک ثابت

بازدید : 165
[ چهارشنبه 16 فروردین 1396 ] [ 11:41 ] [ نویسنده : حاجی علی علیزاده ] | نظرات (0)

گچی قالا داغی همیشه استوار واهل روستای ارلان" target="_blank">روستای ارلان همیشه پایدار در زیر سایه خداوند مهربان

روستای ارلان

بارش برف باعث کندی رفت آمد در بعضی از گوچه ها شده چون خیلی باریک هستن باید طرح هادی در این محلها هم اجرا شود تا باعث بروز شدن روستا شده ومردم در رفاه زندگی کنند

روستای ارلان

به علت اجراای طرح هادی مشکل بر طرف شده خداوند اجر دهد بر کار کنان طرح هادی که باعث راحتی مردم می شوند

روستای ارلانروستای ارلان

پیاده روی بچه های روستای ارلان" target="_blank">روستای ارلان در این هوای زمستانی عالی 1395/12/6 بعد از ظهر

روستای ارلانروستای ارلان

در جاده روستای ارلان" target="_blank">روستای ارلان رفت آمد کاملاً امن و در هیچ جای از جاده برف یخبندان  وجود ندارد از زحمتگشان جاده تشگر می کنیم

روستای ارلانروستای ارلانروستای ارلان

 

 

روستای ارلان

روستای ارلان

روستای ارلان

روستای ارلان

 



لینک ثابت

بازدید : 273
[ پنجشنبه 12 اسفند 1395 ] [ 11:04 ] [ نویسنده : حاجی علی علیزاده ] | نظرات (0)

گچی قالاسی در میان برف زیباتر می شود تقدیم به دوستان که به علت های نمی توانند از روستای خود دیدن کنند ودیگر دوستاران طبیعت زنده باد ارلان

عکسی از حاجی علیعکسی از حاجی علی

عکسی از حاجی علیعکسی از حاجی علی

 

جاده  و پیچ های برف گرفته ای روستای ارلان" target="_blank">روستای ارلان تقدیم به دوستاران این ولایت با محبت از حاجی علی

عکسی از حاجی علیعکسی از حاجی علی

عکسی از حاجی علیعکسی از حاجی علی

عکسی از حاجی علیعکسی از حاجی علی

داخل روستای ارلان" target="_blank">روستای ارلان وگوچه های که جدیدن طرح هادی اجرا شده هر چقدر برف ببارد مشکلی ایجاد نمی شود دست اجرا کننده گان طرح هادی درد نخورد وزحمت گشان روستا هم خدا قوت مردان پاک خدا

عکسی از حاجی علیعکسی از حاجی علی

عکسی از حاجی علیعکسی از حاجی علی

عکسی از حاجی علی



لینک ثابت

بازدید : 166
[ سه شنبه 03 اسفند 1395 ] [ 3:37 ] [ نویسنده : حاجی علی علیزاده ] | نظرات (0)

بارش برف در روستای ارلان" target="_blank">روستای ارلان ودیگر نقاط استان که باعث مسدود شدن راهها شده بود و در این زمان تراکتور دهیاری به کمک مردم وبه کمک راهداری مرند جاده روستای ارلان" target="_blank">روستای ارلان باز شده ومردم در رفت آمد هستن این رحمت خداست باید شکرگزار نعمت های خداوند باشیم الحمدالله رب العالمین خدایا شکر بر نعمت های داده شده و یا نداد ات

قبل از بارش برف در گچی قالاسی روستای ارلان" target="_blank">روستای ارلان از چایلاخ

قبل از بارش برف در گچی قالاسی روستای ارلان

پردی بعد از بارش برف بهمن ماه توسط یوسف بلالی کرفته شده و فرستاده ممنون از لطف دوستان

روستای ارلانروستای ارلان

در موقعه بارش برف عکس گرفته شده هم اکنون بارش برف در مرند میدان رفیع آباد

مرندمرند

مرندمرند



لینک ثابت

بازدید : 187
[ جمعه 29 بهمن 1395 ] [ 6:57 ] [ نویسنده : حاجی علی علیزاده ] | نظرات (0)
نویسنده : دکتر جواد فرضی - ساعت ٧:٠٩ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٤/٩/۸
 

روز جمعه 6 آذر 94 گروه کوهنوردی دانشگاه صعودی به قله علی علمدار داشت. صعود به این قله از روستاهای پیربالا و ارلان صورت می گیرد که در این برنامه هدف صعود از روستای ارلان" target="_blank">روستای ارلان بود. روستای ارلان" target="_blank">روستای ارلان در کشک سرای (مرند - جاده خوی) واقع است. بعد از صرف صبحانه در کنار سد خاکی این روستا صعود آغاز شد. در مجموع، صعود و پایین آمدن از قله به صورت مداوم و بدون استراحت قابل توجه به مدت 6 ساعت و ربع به طول انجامید.

سرعت باد در بالای کوه بخصوص در بخشهایی از آن بسیار شدید بود. بخشی از مسیر نیز دارای برف سنگین بود که در انتهای صعود بخشی از مسیر صعود را تغییر دادیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



لینک ثابت

بازدید : 242
[ چهارشنبه 27 بهمن 1395 ] [ 17:57 ] [ نویسنده : حاجی علی علیزاده ] | نظرات (0)

ولادت پیامبر اکرم حضرت محمد (ص) وامام صادق (ع) را بر اهالی محترم روستای ارلان" target="_blank">روستای ارلان تبریک عرض کرده و سلامتی همه را از خداوند خواهانم

 عکسی از حاجی علی

قرآن کریم:
وَاعتَصِمُوا بِحَبلِ اللَّهِ جَمِيعاً و لاتَفَرَّقُوا
همگي به ريسمان الهي چنگ زنيد و پراكنده نشويد

 

تاریخ هفته وحدت

دوازده تا بیست ودو ربیع الاول هفته وحدت امت اسلامی

دلیل نام گذاری هفته وحدت چیست

۱-به دلیل این که دین اسلام دین کامل و تحریف نشده یکتاپرستی است.

۲-برای حفظ وحدت میان اهل سنت وشیعه که در زادروز رسول ا… اتفاق نظرندارند.

۳-برای این که قرآن کتابی است آسمانی و جامع که برای راهنمایی همه بشریت نازل شده.
۴-به دلیل پیروزی انقلاب اسلامی که مدیون وحدت امت اسلامی است

امام صادق(ع) به نقل از سلمان فارسى فرمود:

پيامبر اكرم(ص)فرمود: خداوند متعال مرا از درخشندگى نور خودش آفريد  نيز امام صادق(ع) فرمود: خداوند متعال خطاب به رسول اكرم(ص)فرمود: «اى محمد! قبل از اين كه آسمان‏ها، زمين، عرش و دريا راخلق كنم. نور تو و على را آفريدم...».

عکسی از حاجی علی



لینک ثابت

بازدید : 269
[ پنجشنبه 25 آذر 1395 ] [ 11:08 ] [ نویسنده : حاجی علی علیزاده ] | نظرات (0)

معجزات زمان ولادت پیامبر اکرم

 

 امام صادق علیه السلام معجزاتی را که هنگام ولادت پیامبر اکرم آشکار شد، چنین بر می‌شمارد:


img/daneshnameh_up/7/79/mohamad.jpg

1- ابلیس از ورود به آسمان های هفتگانه محروم شد.
2- شیاطین دور شدند.
3- تمامی بت ها در بتکده به صورت بر زمین افتادند.
4- ایوان کسری شکست و چهارده کنگره‌ی آن سقوط کرد.
5- آب دریاچه ساوه خشک شد.
6- سرزمین خشک سماوه، آب پیدا کرد.
7- آتشکده فارس پس از هزار سال خاموش شد.
8- نوری از سرزمین حجاز بر آمد تا به مشرق رسید.
9- کاهنان عرب علوم خود را فراموش کردند.
10- سحر ساحران باطل شد.

استحیائیل ــ یکی از فرشتگان بزرگ خدا ــ در شب تولد حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم بر کوه ابوقبیس ایستاد و با صدایی بلند گفت:« ای مردم مکه! به خدا و فرستاده او و نوری که با او فرو فرستاده‌ایم ایمان بیاورید.»

منابع:

  • بحارالانوار، ج15، ص257 --- امالی صدوق
  • مراجعه شود به ادامه مطلب

    • ولادت پیامبر اکرم از زبان حضرت آمنه
    • دیدار فرشتگان با حضرت محمد « ص » در اولین لحظه های تولد
    • نور پیامبر اکرم پس از ولادت

       

    • پرچم های بهشتی در شب ولادت پیامبر اکرم
    • ولادت پیامبر اکرم از زبان حضرت عبدالمطلب
    • ندای آسمانی در هنگام ولادت پیامبر اکرم
    • کمک حوریان بهشتی در زایمان آمنه

      ولادت حضرت محمد مصطفی(ص),ولادت حضرت محمد(ص),میلاد حضرت محمد,ولادت امام جعفر صادق (ع)

      ولادت امام‌ صادق‌ ( ع‌ )
      حضرت‌ امام‌ جعفر صادق‌ عليه‌ السلام‌ رئيس‌ مذهب‌ جعفرى‌ ( شيعه‌ ) در روز 17ربيع‌ الاول‌ سال‌ 83 هجرى‌ چشم‌ به‌ جهان‌ گشود .
      پدرش‌ امام‌ محمد باقر ( ع‌ ) و مادرش‌ "ام‌ فروه‌" دختر قاسم‌ بن‌ محمد بن‌ ابى‌ بكر مى‌باشد.
      كنيه‌ آن‌ حضرت‌ : "ابو عبدالله‌" و لقبش‌ "صادق‌" است‌ . حضرت‌ صادق‌ تا سن‌ 12 سالگى‌ معاصر جد گراميش‌ حضرت‌ سجاد بود و مسلما تربيت اوليه‌ او تحت‌ نظر آن‌ بزرگوار صورت‌ گرفته‌ و امام‌ ( ع‌ ) از خرمن‌ دانش‌ جدش‌ خوشه‌چينى‌ كرده‌ است‌ .
      پس‌ از رحلت‌ امام‌ چهارم‌ مدت‌ 19 سال‌ نيز در خدمت‌ پدر بزرگوارش‌ امام‌ محمد باقر ( ع‌ ) زندگى‌ كرد و با اين‌ ترتيب‌ 31 سال‌ از دوران‌ عمر خود را در خدمت‌ جد و پدر بزرگوار خود كه‌ هر يك‌ از آنان‌ در زمان‌ خويش‌ حجت‌ خدا بودند ، و از مبدأ فيض‌ كسب‌ نور مى‌نمودند گذرانيد .
      بنابراين‌ صرف‌ نظر از جنبه‌ الهى‌ و افاضات‌ رحمانى‌ كه‌ هر امامى‌ آن‌ را دار مى‌باشد ، بهره‌مندى‌ از محضر پدر و جد بزرگوارش‌ موجب‌ شد كه‌ آن‌ حضرت‌ با استعداد ذاتى‌ و شم‌ علمى‌ و ذكاوت‌ بسيار ، به‌ حد كمال‌ علم‌ و ادب‌ رسيد و در عصر خود بزرگترين‌ قهرمان‌ علم‌ و دانش‌ گرديد .
      پس‌ از درگذشت‌ پدر بزرگوارش‌ 34 سال‌ نيز دوره‌ امامت‌ او بود كه‌ در اين‌ مدت‌ "مكتب‌ جعفرى‌" را پايه‌ريزى‌ فرمود و موجب‌ بازسازى‌ و زنده‌ نگهداشتن‌ شريعت‌ محمدى‌ ( ص‌ ) گرديد.

    • میلاد پیامبر در ادامه مطلب 



ادامه مطلب


بازدید : 472
[ پنجشنبه 25 آذر 1395 ] [ 8:14 ] [ نویسنده : حاجی علی علیزاده ] | نظرات (0)
:: تعداد صفحات : 19
صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 صفحه بعد


.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب نوراندیشان
  • وب دنــــش آموزان کـــیـــش
  • وب لایک
  • وب موزیک سی تی